Pimpat badrummet

Lite små förändringar här och där kan pigga upp vem som helst och det är ju bekant de små, små detaljerna som gör det! Det senaste är lite nytt i badrummet...

För det första har vi till slut fått dit en list mellan badrummet och hallen på plats så vi slipper se den fula sprickan. (Före och efter i animationen nedan...)



Vi har bott här i mer än 4 år och klarat oss bra utan pappershållare på väggen men nu har vi till slut köpt en och det blev riktigt bra faktiskt...


Och när vi var i Karlstad i måndags köpte vi även lite nya fräscha handdukar inne på HEMTEX. Hade egentligen tänkt mig vita men sen bestämde jag mig för dessa istället, trots allt ganska fint med en kontrast mot det ljusa kaklet. Och tandborstglaset hittade jag inne på EM Möbler igår. Ska köpa en tvålpump i samma stil också, men de var slut för tillfället. (Lite kul med bilden på tandborstmuggen då man ser badkaret spegla sig i det...)

Och så ett par bilder på den riktiga "makeovern" vi gjorde innan vi flyttade in...


Så här såg det ut när vi köpte huset 2006. Den släta dörren till höger var badrumsdörr och dörren till vänster direkt innanför ytterdörren ledde till "kammaren". En del av kammaren är nu istället badrum (där badkaret står) och den nuvarande badrumsdörren är snedställd så "labyrintkänslan" i hallen försvann och det blev lite luftigare...

Och nu...

Eller ja, bilden är från november -06 men det enda som förändrat sig från dess är väl möjligtvis att jag gett upp mina försök om att hålla blommor vid liv därinne samt att det nu även oftast är dekorerat med färgglada badleksaker lite överallt...

Och som sagt nu har vi dessutom en toarullshållare på plats också - det tar sig ;-) !



Kommentarer
Postat av: ♥ Jenny ♥

snyggt hus ni har! verkligen!

2011-01-29 @ 20:49:15
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0