Rasmus vs Oscar som ettåringar

Så har vi varit på BVC och fått längd, vikt, huvudomfångsmått och en spruta i vardera lår på lillkillen. 1:a sprutan sa han inte knyst, spruta nr 2 protesterade han lite grann men inte mycket. Mammas tappra lilla kille! Och Patrik svimmade inte vid åsynen av nålarna - allt bra tapper han också ;-) ...

Man ska väl egentligen inte jämföra syskon eller barn överhuvudtaget, men det är ändå ganska kul att göra det... Rasmus ligger över normallinjen på både vikt och längd medan Oscar hela sitt 1:a år låg över på vikten men under på längden. Troligtvis därför alla kommer ihåg honom som så "stadig" i jämförelse med lillebror även fast det i själva verket är tvärtom - Rasmus väger nästan 1 kg mer än vad Oscar gjorde som 1-åring!
 
Kolla den nästintill raka vinkeln uppåt i början på Rasmus viktkurva... Han gick ner en del när han hade RS-viruset, men det tog han sannerligen igen med råge så fort han blev frisk!

Fick med oss diplom och fotavtryck från spädbarnsgruppen hem också...

Det är inte direkt några små fossingar han har Rasmus... Gulligt av dem att knåpa ihop ett diplom till oss med tanke på att vi faktiskt inte lyckades ta oss dit mer än ett par gånger...

Haha jag byter gardiner ganska ofta men ganska kul att jag hade samma gardiner i köket när Oscar var 1 som nu, även om jag bytt många gånger däremellan... Intresseklubben antecknar - visst?! ;-)


Kommentarer
Postat av: Eva

Dom tyckte det var roligt på julgransplundringen. Även om Oskar är väldigt blyg och försynt i starten. Så dansa kring granen vill han inte vara med på och ingen av oss kände riktigt för att bära runt på Alma då hon inte visade något större intresse hon heller. Så vi satt och tittade på och diggade från sidan.



Sen när vi hade ätit korv och massa kakor så lossnade det lite när clownen kom, han hade en hand docka som han "buktalade" med och tyckte Oskar var super kul. Sen kom nissen och delade ut godis påsar och då var dom helt med i matchen.



Jag har inte hört något mer om jobbet men jag tänkte höra med rektorn imorgon. Då han borde ha hunnit prata med hon jag delar tjänst med. Då hon jobbade idag och jobbar imorgon fm.



Hur går det för dig med handen? Klarar du dig utan jätte starka värktabletter? Jag tycker det är så otäckt med starka mediciner då jag blir så grymt påverkad av dom.



Rasmus kurva ser nästan ut som Oskars på vikten förutom dippen. Han har alltid legat högt på vikten och lite över på längden.

2011-01-18 @ 22:18:46
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0