Tur att vi har söner...

...annars skulle väl risk finnas att våra döttrar skulle få kropps/storleksnojjor tidigt!

Såg på TV4 nyheterna förut att det uppmärksammats att pojkkläderna på LINDEX är större än flickkläderna även om det är samma storlek... Hmm och det var ganska mycket som skiljde! Och när jag tänker efter har jag faktiskt märkt det själv (även om jag då trodde att det kanske var en tillfällighet) när jag vid nåt tillfälle kollade tjejavdelningen efter mjukisbrallor till Oscar eftersom det fanns roligare färger där än på pojksidan...



LINDEX förklaring till detta var att pojkar busar runt mer än flickor och därför behöver mer rörelsevidd... Eeeehhh, vad menar de med det?! Hur som helst köper jag en hel del kläder till barnen på LINDEX och då båda våra barn är ganska "omfångsrika" (för närvarande drar Oscar dubbelstorlek 110/116 eller enkel 116 och Rasmus 86/92 eller enkel 92) så är det ju just för våran del bra att de valt att göra killkläderna större och inte tvärtom men ändå - vilket knepigt resonemang va!

   



Killmodell till vänster och tjejmodell till höger och faktiskt ser man en viss skillnad t.o.m på bild... Väldigt fina tröjor förresten, synd att jag inte såg dem när vi var i sta'n igår... 

Bild lånad från www.lindex.com 
                

Och just det, när jag ändå är inne på ämnet kläder så kom jag ju på att pappa efterfrågade lite aktuella storlekar på barnen. Ska försöka fixa till den önskade kategorin med mått på kropp och fötter (bra idé förresten!) men det får bli när barnen är vakna så jag kan mäta dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0