Och vinnaren är...

...Rasmus! (Och i ärlighetens namn vinner han nästan alltid kategorin "ickesömn"...)

För 2:a dagen i rad vägrade han sova på förmidda'n trots att han skulle behöva det (och nästan alltid vill göra det). Istället fick Oscar agera barnvakt åt Rasmus och sig själv medan jag bäddade, vek in tvätt och dammsög övervåningen.
 


Just dammsuga hade jag egentligen inte tänkt göra förrän imorrn men har man inte arbete så skaffar man sig... Tappade Rasmus flaska med Renässans (saltlösningspray till näsan) i golvet i vårt sovrum och naturligtvis lyckades jag pricka metallskenorna som garderobsdörrarna glider på och flaskan gick i krasch! Dumt. Dels för att det blev glas på golvet men också för att Rasmus hade behövt det i sin näsa bättre än vad furugolvet behövde det på sin lack...

Efter mycket om och men somnade lillkillen till slut efter lunch istället...


...dock vaknade han igen redan efter 45 minuter. Och nu är han grinig som få för att han egentligen hade behövt minst en halvtimme till i sällskap med John Blund...

Annars då?! Jag och Rasmus är fortfarande förkylda. För ovanlighetens skull var Oscar snabbast på benen igen denna gång (han hostar dock lite fortfarande) medan jag och Rasmus (särskilt Rasmus) snorar vidare som aldrig förr. Verkar dock som om mina fötter klarade av promenaden jag gav mig ut på igår kväll. Visst känns de men det gör de ju annars också så det är nog bara att härda ut. Vågade inte gå mer än 30 minuter i lugnt tempo igår och så mycket mer än så ska jag nog inte ge mig på åtminstone 1:a veckan. Det var ju tydligen viktigt att "gå in" skoinläggen ordentligt.

Vädret är superkonstigt. Ena stunden fint och soligt för att i nästa stund ösregna så vi har faktiskt inte tagit oss ut än idag. Timmarna har liksom sprungit iväg ändå och så fort jag tänkt tanken har det som sagt kommit en skur vilket känns lagom lockande inte att ge sig ut i.

Nä, det här duger inte. Snyta barn, plocka undan lite i groventrén, hänga tvätt och förbereda kvällsmaten står näst på dagens agenda. Men först skulle det nog smaka bra med en kopp kaffe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0