Undra om sola skiner i Karlstad ida'?!

God morgon bloggen :-) !

Trevligt att vakna till nåt annat än regn och rusk som omväxling... Men, men det är ju fortfarande tidigt - vi hinner nog få regn idag också...

Idag ska jag och Oscar iväg på utflykt bara han och jag vilket knappast hör till vanligheterna så det ska bli mysigt. Utflyktsmålet är Karlstad för att uträtta lite av varje. Dels ska vi hämta ut Rasmus pass som är färdigt, gå in på IKEA och komplettera med det sista som behövs för att få helt klart i vindsgarderoben, äta på McDonalds (det bästa enligt Oscar!) men huvudändamålet är att vi ska till sjukhuset för att ta prover.


Hmm, just den delen av utflykten har jag dock inte berättat om för Oscar än. Det är svårt det där, hur mycket man ska förbereda och prata om saker och hur mycket som bara får bli som de blir. Å ena sidan SKA man ju förbereda, prata om saker och vara öppen men i det här fallet känns det som att bara göra det värre om han ska behöva gruva sig för det långt i förväg då han tycker att själva provtagningen är tillräckligt jobbig.

Tyvärr finns det ju inga vägar att gå i kring, det måste göras och det är ändå förhållandevis snabbt överstökat. Vanligtvis brukar vi ju gå till lab här i Årjäng men detta är en lite större provtagning som kräver mer blod och sist gång (förra året) vi var till Årjäng och skulle göra det var de så osäkra och nervösa för att han var så pass liten så jag rentav gick därifrån då jag absolut inte ville att labpersonalens osäkerhet ska smitta av sig på Oscar, han han behöver all trygghet han kan få i detta. I Karlstad kan de barn, där är det aldrig några problem (mer än Oscars protester då...), dessutom har de en betydligt bättre "belöningslåda" där :-)... Sedan kan man ju känna att det är ganska bakvänt att sitta och åka 12 mil ENKEL väg för något som egentligen borde kunna utföras 2 mil hemifrån men men...

Usch, jag kan ändå inte låta bli att känna mig lite som en skurk som lockar med roligheter och sedan måste jag berätta att vi även ska göra detta. Men faktiskt så är det ju ändå för hans eget bästa. En glass och en sväng till leksaksaffären efteråt brukar ändå förlåta det mesta!


Det där med att äta glass är Oscar bra på!

Rasmus ska få vara hemma hos farmor'n och farfar'n under tiden vi är borta. Blir mysigt för honom att få ha lite egentid med dem för en gång skull och JÄTTEskönt för mig att få fokusera BARA på Oscar just med tanke på vad vi ska göra...

Dags att sätta fart, om knappt en timme ska vi vara på väg!


Kommentarer
Postat av: Eva

Det där med förberedelser är svårt men jag tror det är bra i detta fallet att inte säga för mycket i förväg. Vilken fin belöning han fick =) det är helt rätt att han ska ha det. Våra barn får något när dom är hos ögonläkaren eller får nya glasögon och det fick jag med när jag var liten.



Åt ni på Bergvik för jag tror att vi stod precis bredvid er men jag var så osäker på om det var ni så jag vågade inte säga hej. I så fall så var det precis utanför MacDonalds och dom bilarna där.

2011-07-25 @ 18:59:27
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0