Stora skadegörelsedagen!


"Inte utan mina snuttar!" När man ser detta vet man att Rasmus inte är långt borta...

Tyst, lugnt och ganska ensamt blev det... Patrik och Oscar åkte iväg direkt efter frukost för att hjälpa till med att "plantera" fisk i nåt tjärn långt ut i skogen. Rasmus är ju hemma förstås men han sover för tillfället...


En något förväntansfull liten Oscar... Haha är dock inte riktigt säker på att han var helt säker på vad det egentligen var för äventyr de skulle iväg på... Och i ärlighetens namn gör inte jag det heller... Stoppa ner fisk för att sedan fiska upp den igen senare?!

 
Så bär det av. Oscar tyckte nog det var ganska häftigt när det plötsligt dök upp flera 4hjulingar för att "hämta upp dem". Dessutom hade de gigantiska "akvarium" på släp...

För egen del har jag under förmiddagen roat mig med att först trösta Rasmus som blev helt förtvivlad när inte han fick följa med och sedan förberett lite köttbullelunch. Och jag har nog aldrig haft såna problem med att få till bra smak på smeten som jag hade idag... Men, men gott blev det till slut även om det "kostade" en plastslev... Antingen är det jag som är stark eller köksredskapen som är av dålig kvalitet för det är inte direkt första gången det händer heller....


Köttbullesmet som nu står i kylen i väntan på stekning... Kan ju passa på att nämna att jag verkligen ÄLSKAR mina "Margrete"skålar i olika storlekar. Dels för att de är fina men med locken till är de ju dessutom superpraktiska när man förberett t.ex köttbulle- eller pannkakssmet eller får rester av vispad grädde eller nåt kvar. Tycker annars det är svårt att få plastfolie att sluta riktigt tätt över såna byttor...

Sedan när jag "nattade" Rasmus för en stund sedan rev jag dessutom ner en av rullgardinerna i barnens rum. Den har åkt ner tidigare nån gång men nu gick till och med fästet sönder...


Patrik! Kom hem nu innan jag krashar nåt mer!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0