Annanda'n?!

Undra hur det kommer sig att det heter just God Jul, Glad påsk, Glad Midsommar o.s.v, varför inte Glad Jul och God Midsommar liksom?! Och varför finns det annandag jul, påsk och pingst men inte midsommar?! Säkert nåt religöst samband på nåt sätt men nej, jag vet inte. Varför firar vi ens Pingst?! Hmm, skamligt att jag inte vet det och konstigt att jag inte googlat för att ta reda på det då jag googlar reda på det mesta annat jag vill ha reda på.... Men, men alltid ska man väl grunna på nåt.

Hur som helst annandag midsommar idag, söndag kväll och helgen är slut. Förresten inte bara helgen som är slut utan jag är ganska trött och slut jag också efter att ha ätit och druckit gott, umgåtts och firat i dagarna 3. Haha, nästan skönt på sitt sätt att det är vardag imorgon så jag får försöka ta tag i "gullehullet" igen för hela den senaste veckan har jag då verkligen kämpat för att hålla "skinnet spännt"... Usch och fy och beach 2011 som redan är här!!!

Som ni märker har jag inte så mycket vettigt att komma med, så jag nöjer mig med att lägga in ett gäng bilder från igår och idag. Om det går, för blogg.se och jag pratar tydligen INTE riktigt samma språk ikväll....


Nähä, det går inte att få upp några bilder. De kommer väl imorr'n istället då!


Go'kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0