Lite nytt

Idag har faktiskt solen varit här och gjort oss sällskap hela dagen så kanske är det dags att byta ut lite av bilderna i headern för lite sommarkänsla!

  

Får se om jag orkar fixa till en ny bakgrund också... Men inte idag!


Soldyrkaren Texas...

Passar på att kasta in lite andra bilder från trädgården, underbar årstid nu! Dessutom har jag gjort en ny "utomhuskategori". Mest för min egen del för att få lite mer ordning bland bilderna...




Rabatten på framsidan som jag pysslade iordning i förra veckan. Än så länge ser inte krukorna så mycket ut för världen men bara de får växa till sig lite så blir det nog fint!




Massor med rabarber...

...och den nya vinrankan som Patrik planterade idag.

Otålig som jag är tycker jag dock det är trist att man måste vänta minst 2 år på att skörda de första druvorna...

 
Rosor och rhodedendron.


Och lite krukor av olika slag...


 
Och lite fint uppe på berget också....

Åtminstone ett litet smakprov på all grönska runtomkring oss! :-)


Kommentarer
Postat av: Jossan

Åh, vad fint med så mycket blomster! Jag önskar att jag hade intresse och tålamod för att få till en blommande trädgård, men det har jag inte.



Vi har fått höra att vår trädgård var vida känd för att den var så jägarns vacker förr, innan vi flyttade in. Det var välansade rabatter överallt, mängder med fruktträd och stora hallonbuskage och trädgårdsland.

Vi, å andra sidan, kände att vi inte hade tid med trädgården när hela huset skulle renoveras. Så plöjde ner ALLT, och sådde gräs. Det är fortfarande ett tiotal fruktträd kvar, och förra sommaren fixade vi lite jordgubbar, men det är också allt.



Bara huset blir färdigt, och verandan byggd - så ska jag ta itu med det. Inte som det var förr, neh herregud, vi behöver yta också, men det ska vara fiiiint.

2011-06-14 @ 00:17:02
URL: http://josefinesandblom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0