Lördagen så långt...

Idag har Patrik varit iväg och jobbat trots att det är lördag, något som Oscar hade ganska svårt att acceptera imorse för på lördagar är pappa hemma hela dagen ju!


Lite morronmys hanns det med iallafall och ska den ena sitta i knät så ska den andra det också. Pappas uppmärksamhet är det väldigt svårt att dela med sig av, tur att knät är stort nog åt dem båda!

Medan Rasmus vilade förmiddag passade jag på att svabba av golven på övervåningen och sedan slappade Oscisen och jag på balkongen. Eller ja, Buzz var ju med också förstås! Man vet ju aldrig om man kan behöva hans laserstrålar till hjälp ;-) ...

 
Bäst vi satt där kom farfar'n förbi nedanför och då fick Oscar plötsligt en väldig fart för att följa med honom istället.  Och i rättvisans namn fick Rasmus också gå på utflykt till farmor och farfar när han vaknat och käkat lunch medan jag passade på att renbädda alla sängar och sedan åka in till Årjäng och handla.

När farfar'n röjde ner syrenbuskarna hittade Oscar ett alldeles perfekt klätterträd. Eller ja, trädet har ju förstås stått där hela tiden men helt klart blev det mer intressant när det blev mer synligt. Och för Rasmus del, ja han tycker allt är intressant så länge Oscar är i närheten...

Vår fina, fina nästan 4-åring! (Även om jag envisas med att fortfarande kalla honom för 3½...)

Så blev det kväll idag också, och en väldigt fin sådan faktiskt så maken och jag ska fortsätta kvällen med lite grillning och ett par glas rött ute på altan. Bäst att passa på, för imorgon ska det regna nästan hela dagen igen...

 
Det blir bara vackrare och vackrare i trädgår'n för varje dag som går nu och snart slår pionerna utanför köksfönstret ut!

Trevlig Helg!


Kommentarer
Postat av: ♥ Jenny ♥

va patrik i l-fors?

2011-06-20 @ 12:40:42
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0