Sista mars!

Så var årets första kvartal förbi och det blev en dag inomhus idag...

Vi brukar inte "banga" för lite ruskväder men med tanke på att båda barnen är förkylda och jag inte riktigt känner mig helt 100 jag heller och det har S N Ö A T hela dagen så lockade innepyssel mer. Huvudsysselsättningen har bestått av duplobygge och måleriverkstad...


Oscars kreativa lust går lite i vågor men både igår och idag har han sysselsatt sig långa stunder med att rita och måla...

Idag passade han på att måla en tavla åt Rasmus när han låg och sov så att han inte skulle vara ledsen när han vaknade... Omtänksam som få ♥! Tavlan sitter nu över Rasmus säng och motivet, en skördetröska med en såmaskin på - hur solklart som helst!

Och Rasmus har kämpat på med att få i sig maten på egen hand...



Det tar sig! Idag var det inte mycket som kom utanför... Hmm, dock användes varierande teknik för att få in maten i munnen men huvudsaken är att han försöker!


31 mars förra året spenderade Rasmus och jag på "12:an" i Karlstad. Sviter efter RS-viruset som visade sig vara öroninflammation. Stackars liten! Denna gång blev det "bara" ett dygn iallafall. Snacka om att han växt en del från förra året!


Torsdag kväll och nu har snöandet övergått i regn. Inte roligt det heller, men bättre iallfall! Det har varit en lång dag så jag ser fram emot en (förhoppningsvis!) god natts sömn och imorgon är det




Natti, natti!

(Och för er som undrade som var det en skinkstek i grytan.. Haha, nu slipper ni ligga sömnlösa och fundera på detta!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0