Välkommen slask!



Helt klart och utan tvekan är det att vi nu är inne på 2:a dygnet med PLUSGRADER dygnet runt! 5 dygn till såhär och våren är officiellt här, eller?! Iallafall om man ska gå efter SMHI:s vårdefinitioner...



När vi gick till dagis imorse lovade jag Oscar att ta med en hink när jag hämtade honom som han kunde samla stenar i. Stenar som han sedan skulle kasta i vårdiket som vi passerar på vägen hem.

 

Det gäller att hålla tungan rätt i mun...

Det är inget dåligt "drag" i diket just nu!

Lillebror var minst lika nöjd som Oscar bara av att titta på... Och Oscar var så gullig när han efteråt sa "Jag längtar efter att Rasmus ska plocka och kasta stenar med mig....!" Sånt värmer i mammahjärtat och nästa år tror jag nog att Rasmus mer än gärna gör honom sällskap.

Har nog aldrig längtat så mycket efter tö- och slaskväder som jag gjort i år. Hellre leriga skor/kläder än den konstanta rädslan för att halka omkull igen... Snart är isen helt borta överallt!

Trackback
RSS 2.0