Man ska aldrig säga aldrig...

...men det är just vad Rasmus gör - HELA TIDEN!

Rasmus är inte ens 2 år fyllda men just nu vet i katten undrar jag hur vi ska överleva den dagen när 3-årstrotsen sätter in för just nu är han inte att leka med den killen... Inte ens Oscar "rår på" honom! 


Snacka om verklighetsbild! Hela han utstrålar "jag gör vad jag vill, när jag vill!"

Hans favoritord just nu är ALDRIG! och det säger han ungefär 50 gånger i timmen eller nåt....

- Sitt ordentligt på stolen Rasmus!

"Aldrig!"

- Lägg dig ner i sängen nu. (När han ska sova)

"Aldrig!"   

- Får mamma en kram?!

"Aldrig!"


Oscar försökte tala honom tillrätta tidigare idag...

- Rasmus, säg JA istället nångång!

- Aldrig!

- Jo det tycker jag!

- Nej! Aaaldrig!!!


Kramar till Oscar finns det iallafall alltid. Även om han alltid säger aldrig först.... ♥

Andra ord som också används väldigt flitigt är Nej!, Sluta! och Miiin!...

Hej å hå, var Oscar verkligen sån här redan innan han fyllde 2...?! Stålvilja har de i nuläget båda två iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0