Mor ror...

...och far är rar!

Och ikväll har vi varit borta hos svärfar och svärmor och smörjt kråset med lite Farsdagsmat. Älggryta med potatis blev det, gottigotti! Och sedan glass till efterrätt :-) ! Och vid det här laget är det väl ingen nyhet vad fru Andersson och hennes barn tycker om glass...;-) ?!


Och efter maten härjades det omkring ganska vilt innan det var dags att gå hem... Jisses, fullrulle är bara förnamnet. Tur att de inte har hjärtproblem där borta i granngår'n....


Fram och tillbaka, upp och ner, runt, runt, runt.... Båda barnen var helt blöta i håret när vi skulle sätta på oss ytterkläderna...

Men nu sover de äntligen gott! Äntligen, för det var seeeegt att få dem att slockna ikväll. Måste nog tyvärr börja begränsa Rasmus middagsvila. Oscar var ungefär i Rasmus ålder när han helt slutade sova mitt på da'n...


Och paketet från imorse då....?!

 
Hehe, ett par handskar...

Dock inte riktigt med sanningen överensstämmande. Ett par jakthandskar skulle det legat i paketet men de hann inte komma fram. Men, men han skulle ändå inte haft tillfälle att använda dem idag då han snickrade på förmidda'n och var iväg och jobbade på eftermidda'n så vi får tro att de dyker upp i brevlådan under veckan!

Medan Patrik jobbade passade jag på att baka bullar. Med god hjälp av mina små förstås...



"Mamma, vi ansvarar för att få på det här vita på bullarna, för du kan ju inte göra allting själv!"

Vilka ord han "svänger sig med" vår lilla kille. Ansvarar...

 
Och det där "vita" hade tydligen inte Oscar riktigt greppat att det var socker.... Konstigt med tanke på hur många bullar han både ätit och varit med och bakat men idag fick han iallafall för sig att smaka... ...och sedan var han inte så intresserad av att dekorera bullarna längre om man säger så!


Senaste gångerna har jag frångått vanan med kanel och kört på med kardemumma och vanilj istället. Kul med lite variation. Riktigt gott! Usch, jag tycker alldeles för mycket om sånt här...

Bara 2 ynka veckor kvar till 1:a advent och jag har äntligen fått upp höstgardinern i vardagsrummet... Hmm, bättre sent än aldrig eller?! Snart dags för julgardiner! Men, men nu är ju iallafall fönstrena putsade så det behöver jag ju inte göra igen tills dess, dessutom kanske jag väntar till åtminstone 2:a advent med de röda längderna i vardagsrummet... Intresseklubben antecknar väl ;-) ...?!



Nehä, bara sängen kvar nu! Nån mer än jag som tycker helgerna går alldeles för fort?!

Go'natt och tack för maten Alice!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0