Temptopp - igen!

Hej å hå nu är det Oscars (o)tur!

Han har sovit oroligt inatt och ropade på mig vid 3- tiden. Redan då började jag misstänka att nåt var fel eftersom det annars bara är Patrik som duger på nätterna förutom när han är sjuk.... Jag låg hos honom till 5 hugget då han plötsligt var kokande och jämrade sig över värk i benen. Och när han klagar på värk i benen brukar det vara ett tecken på hög feber... 

Och jajjamen, 39,7 visade termometern.  Men efter Ipren och ordentlig dos kortison somnade han om igen och nu är han ganska ok. Visst, det säger ju inte så mycket egentligen eftersom han fortfarande har febernedsättande i kroppen men vore det riktigt illa så skulle febern mycket väl fortfarande kunna sitta i och påverka honom.


Hurra för högkostnadsskyddet! Vore det inte för det skulle en sådan här liten uthämtning som vi gör titt som tätt till Oscar springa loss på 2000 spänn! Eller nästan 20 000 om året!

Så idag har jag sällskap hemma. Har en hel del skolarbete kvar som ska lämnas in idag men vi får väl tro att det funkar. Eller ja, det måste funka. Ska bara försöka övertyga Oscar om att sitta brevid mig i soffan istället för mig. Rasmus är iallafall på dagis... Hoppas bara nu att Oscars febertopp imorse bara var en tillfällighet, precis som Rasmus feber var i fredags!

Hur som helst - barnen går först!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0