Oförutseddheter

Som jag skrev tidigare så fick jag oväntat hämta hem minstingen från dagis ett par timmar tidigare än planerat. Saken var den att han hade ramlat när de var ute och blivit ledsen för det, sedan ville han inte äta nån lunch, somnade men sov bara en halvtimme och var fortsatt ledsen när han vaknade och därför misstänkte de att han kanske gjort sig illa i armen när han ramlade.

Så var nog dock inte fallet, för när jag kom dit blev han glad nästan direkt och visade inga tecken på att ha ont någonstans. Hmm, mammesjuk kanske?! Hur som helst fick han självklart följa med hem, det känns lite rått att lämna honom på dagis 2 ggr på en dag.... Kändes lindrigt att förlora ett par timmars studiero mot att åka till Säffle för att kanske röntga nåt eventuellt trasigt.... Och även om det nu var "falskt alarm" uppskattar jag verkligen ett telefonsamtal för mycket än tvärtom.


Väl hemma bad han om välling (han hade ju inte velat äta på dagis...) , pekade på soffan och sa "TV", satte sig i soffan och sa "täcke". Hehe, nog för att han inte pratar så mycket som Oscar gjorde vid samma ålder men han klarar då av att tala om hur han vill ha det och han har sett och lärt av Oscar vad som gäller när man är sjuk... Inte för att han var sjuk då men dock lite ynklig och hemtagen tidigare från dagis...

Men, men alla har vi våra dagar och idag var det helt enkelt en mindre bra Rasmusdag ♥...


Sedan vi hämtat hem Oscar tillbringade småkillarna i stort sett resten av eftermidda'n åt att bläddra i leksakskataloger... De tröttnar aldrig och ALLT vill de ha!!!

Oscar har varit på biblioteket i Årjäng med sitt dagis idag. En kul liten utflykt kan man tycka och spännande att åka buss, men nej det tyckte inte Oscar. Biblioteket var väl ok, men att åka buss är TRÅKIGT! Hmm, lilla Mr Vrångskaft ♥. De hade ritat teckningar där också som bibliotikarien velat sätta upp på väggen, men Oscars fick hon INTE, nej den skulle hans pappa få! Mycket vilja i vår lilla kille - på gott och ont!

Och jag har tagit mig i kragen (igen!) och börjat räkna poäng igen... Hmm, det är ju inte för inte som det är måndag ;-)....

Bulgurpytt med zuccini, morot och ost- och bacon korv. Gott!

Till resten av familjen gjorde jag potatis- och skinkgratäng. Gott enligt Patrik iallafall!

Och till sist, mitt knep för att behålla helgkänslan lite längre....

De senaste veckorna har jag tänt trädgårdslyktorna på fredageftermiddag. Dels för att skapa lite helgmys men samtidigt som en liten tanke till de som inte längre finns hos oss... Och eftersom att det faktiskt är gravljus så brinner de hela helgen och även en bit in på veckan. Åtminstone lite ljus nu när kvällarna är becksvarta! Funderar på att köpa såna batterdrivna blockljus isället kanske men tills dess funkar dessa bra.

Måndagkväll nu och jag tänker inte göra ett enda vettigt dugg till!

Go'kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0