Varför välja?!



Oscar har redan för nån vecka sedan väldigt bestämt gjort klart att han minsann INTE tänker gå med i nåt luciatåg i år... Haha, tur för mig kanske för då slipper jag också eftersom han velat haft med mig de senaste 2 åren... Och visst, vill han inte så vill han inte - det får han faktiskt bestämma själv. När vi däremot hämtade in lådan med adventspynt i eftermiddags hittade han både tomte- och pepparkaksdräkt och satte full fart med att prova...


Hehe och han är faktiskt inte varken sur eller arg bara in full action med att vara tomte :-)! Dessutom en tomte med ett väldigt smaskigt inre ;-) ...

Sedan skippade han tomtedräkten, var bara pepparkaka en stund och bad mig om en plåt...

"Nej Oscar, plåtar lekar man inte med!"

- Men jag ska inte leka med den, bara ligga på den för det är sånt pepparkaksgubbar gör!


...och väntar på tomten det gör Oscar intensivt nu!



Hade egentligen inte tänkt adventspynta förrän imorgonkväll men Oscar tyckte annorlunda (ovanligt va ;-) ?!) så jag lät honom hjälpa mig att börja medan Patrik nattade Rasmus.


En bit på väg iallafall, men julgardinerna med tomtar på får nog vänta till lucia iallafall. Jag har ju faktiskt precis fått upp de som sitter uppe nu...

Köket och vardagsrummet hann vi klart innan läggdags och sedan har jag dyrt och heligt lovat att vänta med övriga fönster tills imorgon så att han får hjälpa till med dem också. Min lilla hjälpreda ♥!

 
Oscar är en riktig veteran när det kommer till advenstförberedelser... Här är han 2009. Haha, blotta tanken på att släppa Rasmus till samma uppgifter nu känns otänkbara!!! Visst, Rasmus är lite yngre nu än vad Oscar är på bilden men inte mycket... Och tydligen var det lika grönt ute då som nu.

24 november idag - 1 månad kvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0