Nu testar vi nåt nytt!

Ja, jag vet att man ska undvika mjölkprodukter och fullkorn när man är lös i magen men eftersom att Rasmus knappt velat äta nånting den senaste veckan bestämde jag mig för att "ta pulsen" på matlusten lite och provade en favorit till frukost imorse - naturell yoghurt med flingor.... Jackpot!

Och faktiskt, om magen reagerade åt något håll så var det snarare åt det positiva hållet så vi tog en favorit i repris även till lunch....

 


Och bilden talar väl ganska bra för sig själv... Skiner som solen själv - Rasmus tycker om naturell yoghurt! Och det var en fröjd att se honom lassa in!


Och nu är papprena ifyllda och färdiga för att skickas! Inte för jag vet hur fort det går att registrera ett byte, men förhoppningsvis blir det till Töcksfors vi åker nästa gång vi behöver hjälp från vårdcentralen.

Förutom fördelen med en bättre "Läkarflotta" så vinner vi dessutom 5 timmars telefontid/ vecka då de även har telefontid på eftermiddagen PLUS ett akutnummer därutöver! Bra där!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag käkar alltid yoghurt när jag är dålig magen. Brukar funka finfint

2011-10-21 @ 14:12:23
URL: http://tessanslchf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0