Skithelg!

Ja, den här helgen kunde sannerligen ha kvittat, bokstavligen talat en riktig skithelg har det varit! Men nu är den över och det verkar tack och lov också den värsta kalabaliken här hemma vara...



Den tidiga fredagkvällen inleddes med kaskadspyor. Först Rasmus och strax därefter Oscar. Usch, usch, usch! Man kan säga att det var minst sagt körigt här hemma för fru Andersson en sväng innan Patrik kom hem från jobbet. Ska inte gå in på några detaljer för alla vet väl ändå vad en sån här situation innebär men låt säga att jag valde rätt dag att vara totalt igentäppt i näsan och totalt utan luktsinne.

Haha, för det var ju det också, jag var ju apförkyld i fredags och gick och räknade minutrarna tills Patrik skulle komma hem så att jag skulle kunna däcka under en filt i soffan. Hmm, snacka om att det bara var att rycka upp sig, sprita händerna och starta tvättmaskinen istället! (Och den har sedan dess snurrat konstant...!)

 
Lillebror kan också bygga (läs, sabba det som redan är ihopbyggt!) lego...


Mycket piggare i eftermiddag! :-)



Rasmus är nog den det varit besvärligast för, för även om ingen av barnen kräkts nåt mer sen i fredags har det kommit andra vägen och i eftermiddags efter att jag ännu en gång fått renbädda Rasmus säng efter middagsvilan ringde jag faktiskt 1177 för att rådfråga lite å Rasmus vägnar.

Råden jag fick var att vara observant på att vissa saker, bl.a att se till att han verkligen kissar och sedan ordinerade hon majsvälling istället för den havrevälling han brukar få. Och nu på kvällskanten kändes det som att det vände och innan läggdags var han hur pigg (och nykissad! :-) ) som helst.

Oscar är också på benen igen och har förutom vätskeersättning och proviva faktikst fått i sig både lite smörgås och pastahjul. Nu gäller det bara att se till att Rasmus kommer igång och äta lite imorgon också...


Antingen har jag lyckas sprita ihjäl alla bakterier, eller också funkar faktiskt huskuren med vitpepparkorn, eller också var det barnens mat på flyget eller också har vi helt enkelt haft tur i oturen...

...men både jag, Patrik, svärmor och svärfar har *peppar, peppar* klarat oss så jag vet i katten vad detta var för nån bacill. Med tanke på att jag har blivit nerspydd ett flertal gånger och torkat, tvättat och servat sjuklingarna har jag ju blivit minst sagt utsatt för smitta. Vi funderar lite på om det skulle kunna vara flygmaten på vägen hem. Äsch jag vet inte, men just med tanke på att vi nyligen varit utomlands tyckte sköterskan på 1177 att jag oavsett skulle ringa vårdcentralen imorgon så jag får väl göra det.

Oktober är uppenbarligen inte nån bra månad för familjen Andersson för när jag sitter och tittar tillbaka i bloggarkivet ser jag att dagens datum bjöd på sjukdom då också... Ljuvliga, underbara småbarnsliv ;-) ....

Har faktiskt skapat en ny kategori nu, fylld med bara ohälsa. Inget direkt upplyftande men eftersom jag samtidigt använder bloggen som lite av en dagbok är det inte fel att sortera upp det lite! Att skapa en ny kategori är en sak men att sortera in de gamla inläggen där en annan. Har börjat lite men vi får väl se om jag tar mig tid och ork till resten det nån dag, finns ju dock över 1200 inlägg att leta bland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0