Mister du en står dig tusen åter...

...eller åtminstone en eller två ;-) !

Jag visste sedan tidigare vad Monogami och Polygami var för något däremot har jag aldrig hört talas om Polyandri, då det till motsats till av polygami faktiskt är kvinnan som är gift med flera män samtidigt... Oftast är hon då gift med flera bröder. En trygghetsgrej för att hon inte ska bli ensam ifall en man dog. Ganska smart...
Synd för mig att Patrik är ensambarn ;-)... Men nej, vid närmare eftertanke är det inte ett dugg synd, det räcker bra med den Patrik jag har ♥!


Barnen verkar dock tro att Patrik har fler fruar. Då de båda två har konstaterat att det är pappa på bröllopsfotot över vår säng men vem det är han pussar på det vet de inte då de inte känner igen mig med långt hår...

I ärlighetens namn är jag väldigt nöjd med den kärnfamilj vi lever i även om det vissa dagar skulle va lockande att flytta till Marquesas-öarna där matlagning, hemvård och barnvård är uppgifter som passar männen medan kvinnorna tillbringar mesta tiden med att pynta sig...

Haha, var dag lär man sig nåt nytt - det är väl kanske det som är lite av vitsen med att gå i skolan, eller?!

Nu är det iallafall hög tid att lämna barnen på dagis och sätta fart med slutspurten påstudieenheten som ska var inskickad för bedömning om bara några timmar. Även fast jag suttit hela helgen är jag fortfarande inte klar och precis som inför förra inlämningen känner jag mig en smula stressad...

Klara, färdiga, GÅ - första stopp för dagen är Blomman!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0