Alla har fått sitt...

Oscar är helt klart inte helt kry stackar'n. Det märks om inte annat med tanke på hur svår han var att få med ut i förmiddags - vilket han annars älskar. Men lite frisk luft med mössan ordentligt på skadar inte, tvärtom då vi varit inomhus (och sjuka!) sedan i söndags då vi kom hem!

Ut kom vi iallafall en sväng innan lunch. Mockade ur hos Super Mario och fyllde på lite ätbart av diverse slag. Den kaninen vi hade förut behövde man aldrig städa hos för han var smart nog att uträtta sina behov i utedelen så det hamnade direkt på marken.

Det är inte "bara, bara" att va katt här på Berget. Lillhussarna har ibland lite alternativa utfodringsmetoder...
 
 
...men det är heller inte "bara, bara" att servera mat med vantar på!

Och så vovven då...

...har förstås också fått vatten, mat och en bensträckare. Och åter igen blev jag påmind om att han behöver nytt halsband, dressyrlänken han "ärvt" efter Trolle har lossat lite där ringen för kopplet sitter, inget bra om det släpper helt när vi går utmed vägen. Får använda halvstrypet så länge men jag föredrar det andra...

Var bara ute knappt en timme, men det var skönt att andas lite frisk luft trots att vädret kanske inte är det bästa. Oscar fortsätter som sagt klaga över örat men har ingen feber och det verkar som att Ipren lindrar väldigt bra. Får se hur natten blir, men blir det en repris av hur det var inatt får jag ringa och rådfråga på vårdcentralen imorgon inför helgen.

 
Usch, orkar inte ens stressa upp mig över allt skolarbete jag åter igen har att komma ifatt med... Barnen först, nån gång måste det ju vända! Eller...?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0