Därifrån och hit...

...men hur?!


Våran lilla tänkare har varit i farten igen... Visserligen inte idag men för någon vecka sedan frågade han mig (Oscar alltså) vad ordet flytta betyder?!

Jag förklarade för honom och avslutade jag med ett konkret exempel,

"-Mamma har ju flyttat hit från Linköping vet du!"
"-Pappa då?!"
"-Nej, pappa bodde redan här och så ville han att mamma också skulle göra det så han kom och hämtade mig..."
"-Meeeen! HUR kunde han hitta dig bland alla husen?!!!!"


Ja du Oscar, bra fråga. Måååånga hus är det....

Hittade gjorde han iallafall och började steka pannkakor åt mig nästan på en gång ;-) !


Tur att pappan hittade mamman där bland alla husen... Vovven fick han med på köpet ;-)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0