Ny vecka

Ny vecka och i vanlig ordning kändes helgen alldeles för kort! Men, men det var en bra sådan med fiiinfint väder (även om det såg dystert ut i fredags!) både lördag och söndag, särskilt igår.
 
Förutom att vara iväg och bada har vi hunnit äta i gårdskök (den lokala varianten av gatukök ;-)...)
Det behövs inte så mycket för att "piffa upp" en lördag. Lunch på lagårdsbacken, lördagsgodis i gröngräset och saken är klar ♥ !
 
Och sedan en liten kantarellstuvning direkt från korg till tallrik (via stekpannan!) till en grillad köttbit till kvällen var inte heller fy skam!
 
Gårdagen bjöd på lite skogsliv...
Patrik och hans lärljungar plockar svamp och Rasmus som svettas i sin mössa men det var han själv som absolut skulle ha den på sig trots sommarvärmen!
Lunch ute även igår. Bäst att passa på när vädret bjuder sin bästa sida och lite picnic sitter ju aldrig fel...
 
Och lite skägglav roade både liten och stor...
Trollunge!
En riktig mystur... ...även om barnen tröttnade på aktiviteten lite tidigare än mamman och pappan!
 
Och resultatet, 3 kg rakt ner i boxen denna gång. Kantarellstuvning 2 dagar i rad kändes lite mastigt... Men nu är vi snart på väg mot "svampplockarförbud" här hemma. Patrik har varit ute ikväll igen och plockat en korg som han sitter och rensar i detta nu. Hmm, känns som att jag vill ha något annat än svamp i boxen i höst!
Svampplockarkungen in action...
 
Dagen idag har varit tämligen lugn. jag har varit så in i norden trött (och är fortfarande) så hela dagen har mer eller mindre kännts som en transportsträcka mot läggdags. Usch för såna dagar - hoppas verkligen vakna piggare imorgon! Men i eftermiddags kom vi oss iallafall iväg bort till granngår'n en sväng för en eftermiddagsfika inkl. hårfärgning...
En eftermiddag hos farmor'n och farfar'n är en bra eftermiddag!
 
Nä, nu ska jag strax ta med mig svampkungen och sova!
 
Just det, lite kaninjakt har vi ju hunnit med under helgen också...
 
...då Super Mario visat sig vara just super och klättrar i träd! Så var det med den rastgården!
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Så mysigt det ser!

Vad avis jag blir på alla kantareller, borde nog ta mig en tur ut i skogen jag med.

2012-08-15 @ 06:47:37
URL: http://taweret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0