Paraplyväder...

...kan man verkligen säga att det är ute idag! Men det är knappast något som barnen är särskilt ledsna för...
Och mellan skurarna kan man använda paraplyet till annat...
...till målarverkstad t.ex!
 
Fast ska jag vara riktigt ärlig så är bilderna ovan från i fredags (då det också regnade...), idag har vi hittills hållt oss inomhus.
 
Pusslat...
Och lillebror har tagit efter storebrorsans pusseltalanger. 30 bitar fixar han utan större problem.
 
Och byggt lego...
Oscar har verkligen utvecklat sin byggteknik de senaste månaderna. Dagens är en ambulansbåt med siren, bår och allt..
Och han är inte direkt blygsam heller den lilla byggaren; "-Jag är väldigt bra på det här med att bygga och har väldigt mycket legofantasi! Fantasin har inga gränser! Förresten, vad betyder fantasi nu igen?!"
 
Men nu har vi haft en liten paus för matlagning och uppätning därutav...
Pankisar har vi gottat oss med... ...hörde ingen klaga ;-) !
 
Och medan vi roat oss med pussel, lego, lite tvätt (såklart!) och pannkaks- stekning/ätning så  "roar" sig pappan tillsammans med svärfar borta i granngår'n...
Roligare aktivitet i REGNET kunde man kanske tänka sig men vädrets makter rår vi bekant inte över!
 
Nu ska jag röja undan efter lunchen och fortsätta svara  på Oscars 1000 frågor. Nyfikenhet i all ära men idag tror jag han tar priset.. Vad?! När?! Hur och varför?! Om och om igen! Och det värsta är att hans frågor börjar överstiga min förmåga ibland. Tur att google och Wikipedia finns då ;-) !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0