Skepp å hoj!

Ännu en varm, solig och ledig dag (toppenkombo, inte sant?!) så efter BVC-besöket och lite tekniska oegentligheter kom vi till slut ut på sjön!
Tusen tack till svärfar som kom med sin magiska verktygslåda!
Förväntansfulla små... Jag beundrar deras tålamod för fixandet tog en stund!
Vackra blomsjön! Helt otroligt att vi inte ens haft i båten på 3(!) år...
Nöjd eller?!
 
Picnic i en vik och lite bad fick det bli...
 
 
Och lite fiske blev det...
...dock inget napp!
 
En mer eller mindre heldag blev det och det var 2 mycket trötta barn som kom iland. Oscisen hade dock krafter nog kvar att hjälpa till med båtupptagningen...
 
Stark som en oxe är han vår förstfödde! Nästan på egen hand vevade han upp båten på kärran... Tungt!
 
2 riktiga guldkantsdagar i rad nu! Underbart och lite av en revansch på semestern som mer eller mindre regnade bort! Och faktiskt, vädret se bra ut även imorgon! Härligt!
 
Nu har min mycket myggbitna man kommit in från ett par timmar i skogen så vi ska uppsöka John Blund...
Bockpremiär idag! Hmm, knepig hobby det där. Sitta knäpptyst och stilla omgiven av mygg (utan picnickorg!) i skogen i timmar... Hmm, och för den delen föredrar jag att se min make i skjorta och jeans framför det där!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0