Vardagen hälsar på...

"Dagisbohaget" hemma på sommarförvaring....
 
Många veckors ledigt har vi haft barnen och jag men nu börjar det dra ihop sig. "Bara" 2 veckor kvar innan allvaret börjar igen (är det nu man ska hinna allt man inte hunnit under hela sommaren...?!)
 
Hur som helst, nu på förmidda'n ska vi ta oss en liten tur ner till Rasmus dagis och hälsa på. Liksom "friska upp minnet" lite efter en lång ledighet. Inte för att jag tror det kommer vara några problem men det skadar inte att vara där och leka en stund i mammas och storebrors sällskap innan det är dags för "skarpt läge" igen.
 
På dagens datum ifjol var vi mitt uppe i inskolningen för lillkillen, känns som en evighet men han har ju faktiskt bara gått på dagis 1 år!
 
 
Ur bloggarkivet - 14 aug 2011.
 
Rasmus alterego
 

Tadaa! Tillåt mig presentera Rasmus i form av tygbit... Dockan som ska med till dagis är färdig! Och visst kan man ana vissa likheter ;-) ...?! ...om inte annat så på håret!

! Inspektion pågår... Eftersom att Oscar slutat på Nyckelpigan har hans docka fått flytta hem igen och Oscar har ägnat en hel del tid åt att jämföra dockorna samt surat lite eller ganska mycket över att Rasmus fick finare ögon på sin docka än vad han har på sin...

Får jag säga det själv blev faktiskt Rasmus docka snäppet bättre än Oscars, till barn nr 3 blir den kanske perfekt ;-) .... Ganska kul (om än väldigt pilligt!) pyssel faktiskt. Särskilt håret... Nästan så jag har lust att göra en docka till men med långt hår och klänning, för byxor är både tråkigt och svårt att få till i dessa storlekar...

 

--------

 

Hehe, till årets terminstart behöver jag inte sy iallafall! Men nu har morgonkaffet börjat verka och mascaran är på plats - dags att bege oss iväg!

Solen skiner från en klarblå himmel så det ser ut att bli en härlig dag!

 

 


Kommentarer
Postat av: Kalle

MOLLGAN!!! ♥ ♥ ♥

2012-08-19 @ 22:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0