Halkigt snöslask!

Så blev det måndag igen och barnen har faktiskt varit på dagis för första gången på en hel vecka. Eler ja, Oscar var ju faktiskt där måndag och tisdag förra veckan men Rasmus var ju hemma. Det hostas lite fortfarande men de är pigga och glada igen. Sista veckan innan ett låååångt juluppehåll så det vore ju skönt om de fick hålla sig på benen nu...
 
Rasmus och hans "Nycklepigor" hade gjort snögubbar i mildgraderna idag.Kul för honom, då stackar'n inte fått chans tidigare att leka alls i den lilla snö som kommit. Har för mig att det var så förra året också att första snön hann komma och försvinna medan barnen satt sjuka inomhus och längtade ut... Men, men vintern är inte över än!
 
Dagen förövrigt bjöd på lite julfestligheter som skolbarnen fixat åt de mindre (och sig själva då förstås!) Julbord med bordsplacering och efterätt, jättemysigt verkade de ha haft det.
 
Och jag passade på att tanka dagsljus och tog mig en ordentlig promenad innan jag hämtade hem de små...
...och efter att ha drattat omkull igår tog jag fram broddarna idag. Och skam och erkänna så insåg jag att jag hela förra säsongen använde dem bak- och framvända... Vilken skillnad det blev när jag fick på dem rätt idag! (Alltså mer piggar fram än bak...)
 
Nehä, dags att börja tänka på refrängen. Inte för den delen sagt att jag kan sova men man borde väl åtminstone försöka. Sömn är en lyxvara nuförtiden...
 
Och just det, om precis en månad idag fyller Rasmus 3! Vart tog de åren vägen?!
Nov -10.
Konstigt det känns att det var Oscar som precis fyllt 3 på bilderna ovan. Han kändes så mycket större då än Rasmus gör nu.. ..men så är han ju också storebror!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0