Sambokilon..

..och andra volanger!
Länge sen, -98 eller -99 kanske...
 
Kärt barn har många namn och även om just detta "barn" kanske aldrig varit särskilt kärt (för vem vill i ärlighetens namn väga för mycket?!) så finns det mycket olika namn för eländet...
 
Har pendlat en del upp och ner genom åren och nu så här när ett nytt år står för dörren och nyårslöften om både det ena och det andra hörs överallt så känns det lite aktuellt att påminna sig själv om hur det har varit och hur det är nu.
 
"Tjockisprogrammen" duggar tättt på TV och det är väl kanske inte så konstigt att man är rädd att åter igen "falla tillbaka" i gamla vanor för har man väl börjat "tänja på gränserna" går det fort...
 
Bettan i "samboskrud"... Vet inte exakt men minst 20 kg upp på knappt 1 år mellan 04/05 och det som är skrämmande är att jag själv inte då tyckte att "det var så farligt"...
 
Sedan gick jag ner en hel del för att sedan gå UPP och NER under, efter och mellan graviditeterna. Ett himla jagande av dessa "volanger" har det varit, vilket också gått att läsa om här i bloggen. Ganska uttjatat ämne kan tyckas men för min del har det varit "en morot" att  fullfölja när jag hållt det öppet och handen på hjärtat, det är ju faktiskt JAG som bestämmer "samtalsämnena" här inne ;-) ...
 
Inför 2013 ska jag nog dock inte jaga så mycket fler volanger utan kanske bara se till att de jag jagat iväg stannar borta...
 
Det sägs ju att det inte är det som äts mellan jul och nyår som spelar så stor roll utan snarare det som äts mellan nyår och jul och ja, det ligger mycket i det!
 
 
Och ENVIS det är jag. Har jag bestämt mig för något så blir det så (good or bad). Igår var det 30 cm blötsnö som försvårade rundan (gick på järnvägen) och idag gick brodden på ena foten sönder så jag fick halvglida de sista 5 kilometrarna men jag FULLFÖLJER.
Blankis idag!!!
 
Största problemet nu är HUR jag ska kunna ta mig ut imorgon utan broddar... Kan det vara så illa att detta var årets sista powerwalk?!
 
Det var det om detta och kanske det sista som sägs i just detta ämne på ett tag...
 
Inför 2013 ska jag således inte ha nån "Volangjakts-kategori" här inne på bloggen utan kanske snarare en kategori för "Friskvård", för motionera ska man göra - oavsett om man jagar volanger eller ej! och vem vet, kanske behövs det inte ens nån kategori för det...
 
Gott Nytt År!

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken skillnad, jag kände inte igen dig på den första bilden.

Detta gav mig inspiration vilket sällan viktjagande i bloggar gör men jag tror att jag ska ta och skärpa till mig lite.

Hoppas ni får ett gott slut imorgon och ett riktigt gott nytt år!

2012-12-31 @ 00:13:19
URL: http://taweret.blogg.se
Postat av: Jenny

caspadia.blogg.se

2012-12-31 @ 13:26:45
Postat av: Jenny

Intressant ämne iaf. Jag försöker med det motsatta och har faktiskt gått upp ca 3 kilo, jag som aldrig nånsin gått upp i vikt, förutom under graviditeterna.

2012-12-31 @ 13:45:40
URL: http://caspadia.blogg.se
Postat av: Jossan

Men shit - vad bra du är!
Själv skulle jag ha påbörjat "det nya livet" idag, men jag valde att skjuta på det till imorgon när jag är nykter, haha. Har i alla fall inte rökt idag, alltid något! Imorgon verkar det som att vi ska till gymmet på morgonen och sedan vidare till Busfabriken i lkpg, så det blir dubbelt upp då ;-)

2013-01-01 @ 22:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0