På väg åt rätt håll?!


Oscar var mäkta stolt i morse när han lyckades knäppa knapparna i tröjan helt på egen hand!

Oscar är nog faktiskt att betrakta som frisk nu (ska ta sina sista penicillintabletter ikväll) och jag mår faktiskt bättre idag jag också. Inte bra, men bättre och det är ett stort framsteg efter 4 veckors(!) sjukdvala...

Förra året tillbringade jag februari i gips och i år har jag spenderat den i feber... Nästa år tror jag vi hoppar direkt till mars efter nyår!

Rasmus däremot är fortfarande inte pigg...

"-Inte äta!"

Eller pigg är han mellan varven när han och Oscar härjar kring men näsan rinner, förkylningsastman gör sig påmind, magen är risig och han vägrar äta. Han har knappt ätit nånting annat än drickyoghurt, proviva och välling på hela veckan. Nu är ju inte Rasmus känd för att vara direkt stor i maten och när han blir sjuk är aptiten det första det sätter sig på.

Till lunch idag stekte jag lax och gjorde morotsrieska (som han vanligtvis älskar!) men inte ens det gick hem. 1/4 av en laxfilé och ett glas mjölk - that's it! Gnuggar geniknölarna för fullt redan nu för att komma på vad jag ska kunna fresta honom med till kvällsmat...

Fredag och solen steker utanför fönstret. Känner att vi kanske borde komma ut och få lite luft i eftermiddag men det spörs och se vad vi (läs jag!) orkar. Med tanke på att jag är svimfärdig efter att bara ha startat en tvättmaskin känns det småjobbigt att få på och av barnen alla ytterkläder. Hur som helst, trist att Oscar missar ännu en gång på vattenleken. Men som tur är har han inte frågat om det denna vecka heller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0