Plötsligt händer det!

Samlade ihop krafter som jag egentligen inte hade och bäddade rent i sängarna och dammsög övervåningen i eftermiddags. Oscar stängde in sig på sitt rum under tiden och gissa om jag blev något förvånad när jag öppnade dörren efter en stund och möttes av detta,


Taaaaadaaa! Alla leksaker undanplockade.... Helt på Oscars eget initiativ! *imponerad*

"Mamma, jag städade helt själv. Du behövde inte ens säga till mig! Bra va?!"


Sen kom lillebror och började genast släpa fram saker igen vilket Oscar högljutt protesterade emot,

"Tror du verkligen jag tänker städa en gång till va?!"

Vilket Rasmus svarar ett självsäkert jaaaaa på...

"Mammmmmma, han stökar till igen! Det är inte särskilt snällt av han!"


Men pricken över i måste ha varit när Patrik kom hem och Oscar skulle berätta för honom hur duktig han varit,

"Pappa jag städade undan helt själv! Tog bort alla saker jag dragit fram. Det borde du också göra så att mamma slipper tjata på Dig!"

Älskade lilla gullunge. Härligt att något av alla förmaningar faktiskt går in även om det ofta känns som att man pratar med en vägg när det kommer till ämnet städning...


Kommentarer
Postat av: Maria

Åååå vad jag älskar Oscisens kommentarer. Undrar vad han får allting ifrån?????? Kan han ha hört den förrut?? Kram

2012-02-07 @ 21:10:06
URL: http://casadelknas.blogspot.com/?m=
Postat av: Eva

Vad duktig han är. Längtar tills mina barn är där, men det är inte så långt bort tror jag.

2012-02-07 @ 21:55:49
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0