Vad heter landet där de böjer bananerna?!

Länge sedan jag körde någon "Dagens" nu så här kommer en....



När Patrik var borta förra helgen roade jag mig med att fynda lite mellandagsrean... ...ja, på nätet då alltså. "Klickade hem" dess till barnen till ett riktigt fyndpris. Och Oscar ÄLSKAR allt som har med bokstäver och alfabetet att göra så den gick minst sagt hem...



Men vad jag funderar över är vad som gör en sak Dansk, Svensk ja eller vad som... Tröjorna jag köpte marknadsförs nämligen som danska kvalitetskläder, tillverkade i Kina.

Småfolk är ett annat danskt märke som tydligen tillverkar sina kläder i Turkiet...


Tittade även på denna från Svenska märket Liandlo, tillverkad i Indien...

Dessa fanns tyvärr inte kvar i rätt storlek.

Haha, visst är det väl säkert så att plaggen designas i Danmark, resp. Sverige men då beror det ju också på vad designern har för nationalitet. Det finns ju faktiskt inte bara danskar i Danmark eller svenskar i Sverige. Och vem säger att idén till designen inte kom till under semestern i Frankrike, vart kommer det danska resp. svenska in då...?!

Avdelning onödigt vetande - skaffa en hobby! Men ändå...?!


Åter igen tummen upp för nätshopping. Snabbt levererat till en fraktkostnad som inte ens motsvarar vad en parkeringsbiljett kostat i sta'n.... Perfekt för oss här ute i skogen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0