Blomsterlycka

I förmiddags planterade vi lite nytt som jag införskaffade på Moa's Garden igår. Jättefint blev det!
 
Och Oscar hjälpte förstås till!
 
Lite nytt i balkonglådan, då penseérna blivit så risiga och tråkiga.
 
Och så lite fyllning i krukan vi köpte på Bellis Garden i Åmål i fjol.
 Bilderna gör inte färgerna rättvisa men jag gillade verkligen Kolibriörten och skulle absolut kunna tänka mig den på nåt mer ställe i trädgården. Väldigt intensiv färg som en fin kontrast till vårt vita hus.
 
Både astrarna, murgrönan och kolibriörten är dessutom perenna så vi får väl se om jag lyckas övervintra dem till nästa år eller ej (även om det borde kännas avlägset att ens tänka i termerna övervintra än...).
 
Och efter en tur i skogen i eftermiddags fick jag med mig lite ris hem också...
...för ja, jag tycker faktiskt att lite vanligt ris är fint, även när det inte är påsk. Vi får väl se hur länge den överlever.
 
Hur som helst, kul med lite nytt liv i trädgården! Än är det sommar (även om man kan tvivla dagar som dessa...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0