Småmålarna

Måndag, molnfritt o.s.v, vi fortsätter på M-temat sedan imorse för idag har vi målat inne i "Klubbhuset"!
Ok, jag erkänner. En liten, liten stund funderade jag över vad det egentligen var för något jag dragit igång men faktiskt, småkillarna fixade uppgiften med beröm godkänt! De är ju faktiskt bara knappt 5 och drygt 2½...
Enligt Oscar målade han i kulören "monstergegga" och Rasmus i "vanlig blå". Och faktiskt gick det fredligt till vid valet av färg...
Måla, måla, måla. Och färgen räckte precis! (Använde bara färgslattar jag hittade i källaren...)
 
Och volia - klart och redan torrt!
Bara en liten "sneak-peak" på det färdiga resultatet. En mer överskådlig bild får ni vänta på tills vi är klara med "inredningen".
 
Behöver kanske inte förtydliga att vi har haft ganska full rulle idag och ikväll tog krafterna slut. Det var precis att lillkillen hann att tugga ur kvällsmaten innan han slocknade.
Hehe, än en gång - Rasmus är egentligen inte redo att skippa middagsvilan...
 
Undra vad vi ska hitta på för bus imorgon, dagens aktivitet var helt klart uppskattad!
 
Och Oscars summering var,
"-Texas får gärna vara inne i vårt klubbhus, men vässar han klorna på den nymålade väggen då kastar jag UT kattkrääääket!"
 
Haha, ni kan ju fundera på vart han snappat upp just den repliken... Jag vet ;-)...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0