Döden, döden, döden...

Mera upplyftande söndagkvällar har jag väl kanske haft i mitt liv men nu är jag iallafall färdig med kapitlet Palliativ vård och har skickat iväg uppgifterna kring detta!
 
Dock höll jag på att snubbla på målsnöret då den här *fult ord* datorn lever sitt eget liv och ger mig skrämselhicka stup i kvarten...
 
Precis när jag börjat skriva nu ikväll fick jag helt plötsligt upp denna dialogruta som meddelade mig att jag tydligen inte hade rättigheter att bruka words längre...
 
Och sen en retfull "OK-knapp" mitt i. Nej, det är INTE ok. Jag har BETALAT för programmet!
 
Snabbt som attan förde jag över allt på ett USB-minne och tog fram den gamla "stenåldersburken" vi har ståendes som också har word men ingen nätverksanslutning. Meeen, då var den versionen av word inte kompatibel med den nya versionen som jag har nu och funkade således inte.
 
Men, men många svordomar (och en halv godispåse) senare löste sig problemet. Efter en omstart hade jag tydligen återfått rättigheterna och kunde skriva klart i fred. Ska bli spännande att se hur bra det kommer funka med resterande kapitel som jag måste få klart innan torsdag!
 
Särskilt med tanke på att datorns sjukdomsbild för tillfället ser ut så här...
750(!) registerfel. Tack å go'natt, hinner inte göra något åt problemet nu så jag blundar och ber för att den håller ihop tills terminen är slut! Gaaaaah, teknikens under!
 
Nu ska jag se om det hjälper med lite glass...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0