Förvandlingen

I förmiddags var det dags, det som vi i vanlig ordning skjutit på åtminstone ett par veckor för mycket, (bara för att det är föga populärt..) men nu fanns det ingen återvändo längre!
Oscar är ju något av veteran på att bli klippt med maskin vid det här laget och även om han inte gillar det så satt han faktiskt förvånansvärt still idag. Duktig kille!
 
Lillebror däremot höll sig långt undan när han förstod vad som var på gång, men han slapp inte undan han heller...
Minst sagt välbehövligt...
 
Och mycket gråt och kommentarer som "MAMMA! Rädda mig!" och "Nejtack, jag vill inte!" (Artiga protester iallafall!) senare...
Premiär för maskin på Rasmus idag. Kort blev det, och fint! Snacka om skillnad!
 
Man känner sig ganska hemsk när man utsätter de små för såna här saker som de verkligen inte gillar men det är ju ändå för deras eget bästa. Då båda killarna har MYCKET hår (efter sin mor...) så blir det varmt och besvärligt att tvätta håret så när det väl är gjort verkar de båda ganska nöjda. Dessutom ser de lite mer välvårdade ut för bara för att man bor i skogen behöver man ju inte vara helt vildvuxen ;-) ....
Nyklippta och fina små killar ♥!
"- Snygg jag blev! Hoppas det inte växer ut igen mamma!"
"-Där är jag!"
Nu ska vi inte låta det gå så lång tid tills "Patriks Salong" öppnar igen, för då blir proceduren lite lättare!
 
Har en känsla av att kepan kommer sitta lite bättre på plats nu....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0