Farmakologi

Eller "Läran om läkemedel" har jag ägnat ganska många timmar åt senaste veckan. Väääldigt intressant och verkligen tur att det finns. Inte för att man vill stoppa i sig tabletter i onödan men samtidigt så fantastiskt att det finns hjälp när man behöver, det är vår Oscar ett tydligt exempel på!
 
Förr i tiden var Oscars sjukdom dödlig, nu har den en god prognos tack vare medicineringen som finns idag!

 
Då Oscars mediciner är beställningsvara med ganska kort hållbarhet blir det tyvärr ganska mycket som går i retur för förstöring. Undra hur många såna gula påsar jag burit till apoteket de senaste 4 åren...


Inte utan än att jag redan innan jag började läsa denna kurs hade med mig en hel del praktisk erfarenhet av kausal-, symtomatisk-, profylaktisk- och substitutionsterapi bara att jag inte haft koll på de tjusiga namnen för alla gånger man käkat pencillin, ätit hostmedicin, vitaminer och fyllt Oscars dosett.

Hursomhelst har jag skrivit klart det sista nu och ska bara skicka in det. Barnen är hemma med mig idag och Oscar har påpekat några gånger nu att jag nog inte borde plugga mer idag. Och han har nog rätt nu ska vi bygga lego istället!
 
Barnen är mycket piggare idag men dock kan jag tyvärr inte säga detsamma för egen del. Det återstår att se om jag orkar mig iväg till skolan imorgon, barnen är nog defenitivt pigga nog att gå till dagis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0