Busfrön...

...BOKSTAVLIGT talat!

Idag har barnen och jag varit och köpt en större cykel till Oscar. 16" så den är nog kanske i största laget just nu men den lilla han har börjar bli liten så vi slog till när vi hittade denna på köp/byt/sälj sidan på facebook för en rimlig peng. Dock hade vi inte berättat för Oscar om detta så när jag mötte upp säljaren och lastade in cykeln i bilen var Oscar väldigt fundersam.... Å ena sidan kul och spännande med en ny cykel men vems cykel var det/skulle det bli?!

När han frågade så sa jag att,

"Vi får väl se vem som växer i den först. Kanske blir det du, kanske Rasmus eller kanske mamma?!"

och som gensvar fick jag direkt den givna svartsjukan,

"Men jag vill inte att Rasmus ska få den!"

varpå jag (för bilfridens skull) lugnade honom med att,

"Du är ju faktiskt större än Rasmus så det blir nog din cykel!"

Vilket jag inte fick något direkt svar på, då.



Först någon timme senare när vi varit ur bilen för några ärenden och skulle åka vidare så kastar Oscar sig plötsligt runt halsen på mig, pussar mig på munnen och säger,

"Tack mamma! Tack för att du svalde mitt frö först!"

"Vad menar du nu Oscar?!"

"Ja, det där fröt så att man kan födas!"



Haha, alla som läst "Bebismysteriet" förstår nog precis vad han menade.... Även om det i den boken knappast är frågan om att svälja något men det ska ju ner i magen så helt fel på det är han ju ändå inte på sätt och vis ;-) ...



Kluriluraren! Kanske är det därför Oscar absolut INTE vill ha med några senapsfrön när han "fiskar" i smörgåsgurkburken ;-) ?!

Summasummarum - ibland är det bra att vara först in och UT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0