Dagens lärdom...

...är att jag tydligen ännu inte har fysik att springa 3 dagar i rad.

Tog en 4 km:s runda för att rensa huve't mitt på da'n idag och det retar mig att den sträckan idag kändes tyngre än när jag sprang ytterligare 1 km förra veckan... Jag håller samma tempo men kroppen känns tyngre och jag får slita mer...


Men samtidigt, om man går tillbaka 1 år och "läser här det jag skrev vid den här tiden i fjol" så är det ändå inte så tokigt. Då hade jag fortfarande inte fått ordning på mina fotproblem och klarade inte ens av att kortare sträckor och nu kan jag ju faktiskt t.o.m. använda dem till att springa med - om än korta sträckor.

Bättrade dessutom på "träningsstatistiken" med att ta en kvällspromenad nu ikväll också,
så dagstotalen blev 1 mil. Helt ok!


Konstigt det där. Jag går 6 km på knappt 1 timme (58 min idag) och är inte det minsta trött efteråt. Jag springer 4 km på 30 minuter och är dyngslut, jag måste fila på tekniken för så mycket jobbigare ska det väl inte vara att springa i maklig takt eller gå i rask?!

Vad som är positivt är att det känns som jag börjar "hitta tillbaka" till mina bättre kostvanor igen efter ett par veckor av lite väl mycket "unnande"...

Mycket avocado har det blivit de senaste dagarna! Gott!

Nej, duscha nu. Måste i säng skapligt - tidig morgon imorgon!

Go'kväll!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Det känns jobbigare eftersom pulsen är högre när man springer helt enkelt. Jäklar vad duktig du är!!

2012-05-15 @ 00:06:22
URL: http://Tessanslchf.blogspot.com
Postat av: Bettan

Tack! Precis den uppmuntran jag behöver just nu :-) ! Idag vilar jag dock. Antar att det inte skadar ibland...

2012-05-15 @ 22:33:02
URL: http://bergerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0