Det är över nu

Så har våran lilla funderare varit i farten igen...

Rasmus sover och jag lät mig övertalas att bygga ihop kulbanan åt Oscar (något som jag BARA går med på när golvet i lekrummet är städat vilket det tillfälligtvis är efter HÖGLJUDDA protester, bråk, skrik och tårar i förmiddags...).

Och medan jag byggde satt Oscar först tyst och sedan sa han,

"-Jag förstår hur du känner mamma!"
"-Hur menar du nu?!"
"-Det blev så dumt förut när jag inte ville städa..."
"-Jag tycker bara att mamma inte alltid ska behöva plocka undan allt som du dragit fram."
"-Mmm, men det är över nu!"




Det är svårt. Hur mycket kan man begära av en 4½ åring?! Jag menar på förskolan plockar han ju ordning efter sig men hemma sker det näääästan aldrig frivilligt. Undra vart skillnaden ligger?!





Nog för att vi har våra duster men det är ju inte för inte som han är 4½ ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0