Lättat i vikt...

...sen imorse!


För efter skolan idag kom jag ÄÄÄÄÄNTLIGEN iväg och fick håret klippt - mer än välbehövligt om man säger så! Behöll fortfarande lite längd på det men fick det ordentligt urtunnat. Så dåligt och torrt som mitt hår är nu har det nog aldrig varit. Ska absolut inte låta det gå 4(!) månader till nästa klippning!

Började förmiddagen i skolan med skriftligt prov och fortsatte efter lunch med metodövningar så dagen har varit ganska späckad om man säger så. Så nu är jag en hejjare på att ta både kapillär- och venprov samt injicera - så vida min vårdtagare är en apelsin ;-) !


Basala hygienrutiner (förstås!), linda ben, ta puls och blodtryck, lägga vårdtagare i hjärtsängläge samt bädda säng ingick också. Håhåjaja, en sak att göra det under fiktiva former, troligtvis en annan att göra det på riktigt! Hur som helst blev dagens totala slutbetyg (för denna del alltså) med inlämning, prov och metodövning MVG. Förstås mycket nöjd över det då jag egentligen kände att jag borde läst lite extra istället för att gå ut och gå igår kväll...


På väg hem!

Barnen däremot har haft kort dag och blev hämtade tidigt av farmor'n och farfar'n där de sedan tillbringat eftermiddagen tills jag kom hem. Och inte nog med att de barnvaktat, de serverade även kvällsmat. Ungersk gulasch (dock gjord på svensk älg ;-) ...) blev det - gott! Tack för maten!

Nu sover de små gott, dock efter en hel del protester över att inte pappa var hemma vid läggdags... Men nu är även pappa'n hemma och jag känner att John Blund snart kommer till oss också!

Natti, natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0