Stålviljan

Satan i gatan så kallt och otrevligt det varit ute idag! Spöregn typ hela förmidda'n (vi slapp iallafall snön som de hotat med...) och halvstorm men uppehåll på eftermidda'n. Men nu framåt kvällen har det faktiskt börjat klarna upp så kanske blir det finare imorgon!

Trotsade ändå vädret och var ute mer eller mindre hela eftermidda'n. Gjorde rent kaninburen (Oscar observerade att kaninen hade ny frisyr?!), lekte i sandlådan, planterade penseérna jag köpte hem till förra helgen som ännu inte kommit i jord och gjorde allt jag kunde för att hålla Rasmus från Patrik och svärfar som höll på att förflytta plåten till det nya lagårdstaket från en plats till en annan. En aktivitet som inte var särskilt lämplig för barn...


Skenet bedrar! Inte alls särskilt glad, snarare skitsur! Inte många kan sätta sig på tvären som Rasmus kan. Har han bestämt sig för något så har han bestämt sig ( i det här fallet att vara med pappa och farfar som körde plåt och förra helgen vara mitt i snickringen...). Och till skillnad från Oscar (som alltid mer visat sin envishet med att gå undan och tjura) så skriker han rakt ut när han inte får som han vill - helt vansinnig!

Plantera blommor tyckte han dock var ganska kul. Hängde över min axel och upprepade "vackert!"  7 eller 8 gånger under tiden och gjorde sitt bästa för att dekorera jorden med gårdsgrus...


Sista lasset fick dock båda barnen till slut följa med och lyckan var förstås total!


Oj så sammanbitna... Verkligheten var dock *LYCKA*!

Och vad är väl en lördag utan lite skador...?! Jag avslutade eftermiddagen med att trampa IGENOM lagårdgolvet. Aj, aj, aj - ONT! Men, men man får väl vara glad så länge man klarar sig utan frakturer...



Go'kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0