TV:n som barnvakt?!

Nej inte i vanliga fall, men ibland är det bra att kunna ta till...

Åter igen, finns det hjärterum... Eller som Oscar själv säger "-Du räcker till för oss båda!" ♥

Hann inte med riktigt så mycket som jag tänkt under "dagistiden" så idag fick jag ta till även eftermidda'n/kvällen. Vilket lyckligtvis nog passade väldigt bra idag då barnen var ganska trötta efter en lååång dagisvecka, då de gått 4 dagar mot de vanliga 3, heldagen i sta'n igår + att de haft utedag på dagis idag. Även Nyckelpigan var inbjudna till Blomman för "skogslunch" idag något som uppskattades väldigt. Med andra ord tackade de inte nej när jag föreslog en film efter att vi lekt färdigt med tågbanan.

NU är jag iallafall äntligen klar med dagens beting. Färdig med uppgiften och har skickat in den - SKÖNT! Dessa avsnitt har till viss del handlat om smärta och jag är ganska nöjd med en illustration jag gjorde på tema "Smärtgubbe" och "VAS-gradering". Bilden nedan illustrerar min egna upplevda smärta efter radiusfrakturen.


Och ja, det ultimata hade väl varit om jag fått till en feminin gubbe eller "gubba" men äsch, detta får duga. Och nej, det ska inte likna glasögon i ruta B, utan smärtpunkter.



I helgen blir det till att sätta fart med det jag egentligen skulle gjort på hemstudiedagen i tisdags (då jag istället jobbade med det jag blev färdig med idag) och som jag ska ha prov på i nästa vecka. Alltså ligger jag fortfarande efter men inte riktigt lika illa nu, känns som att jag jobbat ikapp en del ändå.

Nä, nu tar jag fredag!

Har en känsla av det blir "klädkod Galon" även i helgen... Förresten, ser ni vem det är på bilden ;-) ?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0