Något av det värsta...

...eller man skulle ju kunna säga att gårdagkvällen kunde slutat bättre!
 
Strax innan halv 11 igår när Patrik och jag skulle gå upp och natta ner oss vaknade Oscar... ...i en nerspydd säng! Urk - inte bra! Först trodde jag att han kanske bara fikat lite för mycket på eftermidda'n men insåg ganska snabbt att det nog ändå var frågan om nåt annat då kräkningarna inte gav sig, stackars liten...
 
Natten till idag har således Oscisen och jag spenderat på soffan framför TV:n och det har varit en VAKEN natt.
 
Toy Story, Lilla röda traktorn, 101 dalmatiner (minst 2 ggr), Stora maskiner och Nicke Nyfiken - man kan inte säga annat än att man är ganska tacksam över att ha en del filmer till hands såna här nätter...
 
Imorse kom dessutom febern - 40,3 visade tempen. Inte bra!
Men, men *peppar, peppar* verkar det ha varit en snabbvariant för inga mer tömningar (varken upptill eller nertill) sedan tidigt imorse, febern är borta igen och ikväll har han faktiskt petat i sig lite diverse som yoghurt, melon och salta pinnar - enligt kostcirkeln precis ;-) !
 
Nu har han trots den sena timmen nyss duschat och fått på sig en ren pyjamas (man luktar inte direkt smultron efter ett sånt här dygn...) och ska försöka sova. Han har legat och slumrat på soffan mer eller mindre hela da'n idag så vi får väl se hur det går!
 
Själv har jag nog kommit in i någon form av 4:e andning - hur pigg som helst även om jag egentligen BORDE vara mer död än levande då jag inte fick sova mer än sammanlagt kanske max 2 timmar inatt och sedan har hållt full fart hela da'n.
 
Nu återstår bara att se om (eller kanske snarare HUR LÄNGE) övriga familjemedlammar klarar sig...
 
HANDSPRIT, HANDSPRIT, HANDSPRIT!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch då hoppas han är bättre nu. Finns inget värre än spyan tycker jag....!

2012-10-14 @ 05:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0