Något för alla...

 Efter dagens proviantering är vi så att redo för helg - allihop!
Och Rasmus såg förstås till att hjälpa till med fördelningen av godsakerna när jag hämtat hem honom från dagis...
Alltså, det är lite svårbedömt om det är Rasmus som är våldsam eller Texas som är otålig men han behöver iallafall inte bekymra sig för att han inte ska få i sig tillräckligt med mat iallafall för de bitar som hamnade utanför skålen plockade Rasmus snällt upp och petade in rakt i munnen på honom. Hmm, tur att det är en översnäll katt!
 
Efter dagishämtningen har jag firat fredag (och dagens MVG) med att städa kyl och rengöra diskmaskinen...
Om man kan älska en rengöringsprodukt så ÄLSKAR jag dessa maskinrengöringstabletter. Det blir RENT och luktar riktigt, riktigt gott i hela köket efteråt. Har testat andra sorter också men dessa är helt klart bäst!
 
Och när husbonn kom hem blev det sån mat som kräver minimalt med matlagning...
 
Och barnen fick vanlig hotdog. Hörde ingen klaga, även om Oscar faktiskt önskade havregrynsgröt med sylt och kaMel när jag frågade honom imorse... Gott det också visserligen, men kanske inte som fredagsmat...
 
Sedan fortsatte undertecknad sitt fredagsmys i sällskap med hund och pannlampa...
Mörkt tidigt nu så jag är min nya pannlampa evigt tacksam. Tacksam också att batterierna tog slut precis när jag kom hem och inte 10 minuter tidigare för det blir om möjligt ännu MÖRKARE när man varit upplyst av 1600lumen och plötsligt blir utan... Och fantastiskt trevligt med en TORR promenad!
 
Efter promenaden har det sen inte blivit så mycket mer gjort (läs inget). Så trött så jag inte ens orkar ge mig i godispåsen faktiskt - då är det illa!
 
Snart läggdags och man kan ju alltid önska att barnen tänkt sova bättre inatt än vad de gjort hittills denna vecka...
 
Trevlig Helg på er!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0