Runkeeper vs Endomondo

Då har ännu en vecka (bokstavligen talat!) gått och jag summerar ihop mina kilometer till 39,2 - alltså inte riktigt fullt 4 mil som jag fick ihop förra veckan.
 
 
Dessutom har jag  testat en ny app (Endomondo) som motsvarar till Runkeepern men som även har lite andra funktioner och ser lite annorlunda ut. Har använt mig av den i helgen och nja, jag vet inte - det får nog bli Runkeeper även i fortsättningen.
 
Dels för att Runkeepern har en bättre kartbild (vilket är användbart när man mest går småvägar som jag gör) och dels så avbruter Enmondon musiken för att tala om distansen (vilket Runkeeper inte gör) men viktigast av allt - Endomondon FUSKAR!
 
Så mycket som jag knallat omkring det senaste året så har jag ganska bra koll på hur långt det är på "mina rundor" och idag upptäckte jag att Endomondon plussade på... ...inte mycket men lite. Störigt som satan!
 
Visst, jag kan ju inte vara 100 på att det är Runkeepern som har rätt men jag tror det. Så ska man vara petig blev det inte fullt 39,2 km heller utan snarare 38,6 kanske...
 
Höstvackert utmed järnvägen är det!
 
Men egentligen kanske jag borde gå helt på gehör nästa vecka och skippa apparna helt för i ärlighetens namn det går det inte komma ifrån att det faktiskt är lite småstressande att ha dem igång. Men å andra sidan gillar jag ju att notera och jämföra - kontrollbehov som man har...
 
Vi får väl se! Kanske borde nästa veckas mål vara att INTE gå 4 mil utan kanske nöja mig med hälften...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0