Sällsynta diagnoser...

...finns det en websida som heter. Och när jag surfade runt lite där idag på jakt efter saker som jag behöver till skoluppgiften jag håller på med så hittade jag även Oscar. Eller inte Oscar i person men hans diagnos.
 
Tänk hur hela världen mer eller mindre rasade samman för oss där i början på oktober för 5 år sedan. Lyckan över den lilla underbara bebisen utbyttes mot totalt mörker när vi fick beskedet att han hade CAH när han inte ens var 1 vecka gammal. 
 
Så lite vi visste och så oroliga vi var för hur allt skulle bli. Och hur jobbigt det var med med medicin som skulle in i kroppen och inte fick kräkas upp (lättare sagt än gjort med en liten kräkpelle...) och alla sjukhusresor till Karlstad för kontroller. Så ofta som var ungefär var 10:e dag de första månaderna.
 
Och nu...
Alldeles vanlig och ovanligt perfekt!
 
Tänk hur oro med tiden blir vardag och inget man funderar nåt särskilt över. Mer än när han är sjuk då kanske. Feber och magsjuka känns fortfarande läskigt, inte riktigt lika läskigt som de första gångerna men ändå läskigt.
 
När Rasmus sedan låg i magen fick vi frågan om vi ville testa ifall han också var sjuk men nej, det ville vi inte. Hade vi klarat en så skulle vi väl klara 2?! Och nu var han ju lyckligtvis frisk!
 
Och med tanke på vilka diagnoser och syndrom jag läst om idag så känns CAH som en riktig vinstlott - sällsynt diagnos eller ej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0