Åka karusell och äta karamell...

Så blev det lördag, mâtenslördag till på köpet... Och medans jag nu tar barnen under ena armen och svärpäronen under den andra och åker in till Årjäng för att trängas med folk så kan ni roa er med att läsa ungefär vad dagen idag har att bjuda på, för nog för att det är nytt år men jag skulle chansa på att utbudet är ungefär det samma! Haha!

Ha en bra dag!

 

Ur arkivet...

Summering av marknadshelgen 2011.

Förutom att åka karusell och bli höga på socker fick vi faktiskt med oss några påsar hem från årets marknadshelg också!

Både ätbart, lekbart och användbart. Oscar fick ett par nya arbetsbyxor (då hans börjar bli för små och är VÄLDIGT slitna) och Rasmus fick ett par han också. Strumpor (av okänd kvalitet) men billiga som skam och roliga mönster. Oscar fick vara med och välja av de som fanns i barnstorlek. Han var jättenöjd tills vi kom hem och han fick se de med smurfmotiv som bara fanns i vuxenstorlek och således var till mig.
"Så ORÄTTVIST! Jag ville också ha med smurfar!" Mamman fick ett par, sönerna 6 resp. 7 par var, undar vart orättvisheten egentligen ligger ;-) ?! "Blixten" bilarna har blivit något av en marknadstradition/måste för Oscar...

Så liten Oscar var 2009 och så liten Rasmus var i fjol.... 

 

Och så i år.... Bilarna faller in under kategorin "skräp" och brukar på sin höjd överleva helgen men nu är det måndag och *peppar, peppar* tyvärr! så är de fortfarande hela, låter och spelar som aldrig förr...

-Helt uppenbart kollar Patrik och jag på lite olika saker...
Tågen tyckte verkligen båda barnen var jättekul. Meeeen hur tänkte vi när vi gav lillebror ett namn med en bokstav mer än storebror ;-)...?! Oscar blev mycket sur när vi kom hem och han upptäckte detta... "Rasmus har fler vagnar än mig, jag vill ha hans tåg istället!"
Bästa (och mest prisvärda!) inköpet måste dock varit Sulman Neopren stövlar till barnen...

De senaste vintrarna har jag kört med Eurosko:s "Slusher" (den kraftigaste varianten) till Oscar som enda stövel HELA vintern. T.o.m i 15 minus höll de värmen. Dessa ska klara -10 så jag förmodar att de är minst lika bra då Eurosko inte ens marknadsför sin "Slusher" som vinterstövel. SKÖNT! Nu är vinterns skofråga ur världen redan nu!
Plastpåsar, bullformar, ballonger, nån väska och sedan Patriks obligatoriska t-shirt som i år ser ut så här,

Hmm, ligger nåt i det även om jag hoppas tillvaron lugnar ner sig lite nu när helgen är över...

Fast 2009:s upplaga är och förblir min favorit..... :-)

Det var årets marknadshelg det, Patrik pratar om att vi ska åka på Säffle marknad som är nu tilll helgen men det får vi nog fundera lite på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0