Lördagsritualer

 
Började dagen med en blöt tur i skogen... Tanken var en snabb promenad men det slutade med nån kombination av promenad/jogg, mest för att få upp värmen för satan va ruggigt det var ute. 5 plus men snålblåst och duggregn.
Haha, jag tycker fortfarande att hundförarbältet funkar kanon, dock måste jag medge att det är liiiite spännande i nedförsbackar på blöta skogsstigar. Men, men lårmusklerna får ju veta att de lever iallafall och än så länge har jag klarat mig utan "snokflygning"...
 
Väl hemma har jag städat hundgård och kaninbur så de har det lite helgfint - lagom frusen när jag kom in...
 
Kaffe och melodikrysset vid köksbordet nu (inte för att jag löser det men det är som lite trivsamt att ha det på i bakgrunden på lörda'n, det och "Ring så spelar vi" - börjar man bli gammal tro...?!
Och ja, lite nytta efter kaffekoppen också... Undra för övrigt hur många diskmaskiner man kan köra på en vecka innan det räknas som industri ;-) ...?!
 
Nehä, dags att se hur det går med barnens rumsstädning (troligtvis inte alls!) - med andra ord en väldigt vanlig lördag!
 
Även små rymdjägare smutsar ner sig ibland...
 
Trevlig Helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0