Utrustningen är halva nöjet ...

Alltså detta med hundkoppel är inte "bara, bara"...
 
Köpte mig ju ett hundförarbälte för en tid sedan men tyvärr funkade inte det riktigt så bra som jag hoppas på. Men nu tror jag att jag hittat rätt, problemet låg helt enkelt i fel koppel!
Köpte stretchkopplet ez-steps på marknaden i helgen som jag har testat nu ikväll och jag säger bara
U N D E R B A R T !
 
Eftersom att det är just i stretch trollar det bort nästan all kraft (när man har en hund med mycket egen vilja som inte direkt går fot...) och skonar både hund- och människokropp eftersom att alla "ryck" försvinner. Extra plus också för att det är i 3 delar så man kan använda det både som kortare "tvillingkoppel", ett vanligt långt koppel eller utan handtag - koppel till hundförarbältet!
Haha, 189 kg ska det klara så Zingo och jag har ganska god marginal (åt båda håll!) när vi ger oss ut på tur!
 
Helt klart 5 tassar av 5 möjliga och absolut värt 210 spänn !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0