Pietime!

Idétorka på matlagningsfronten...Inte sugen på nåt egentligen så då fick barnen önska åt sig (valet blev potatisbullar och bacon) och till mig och Patrik fick det bli nåt som alltid går hem hos min man - paj! Fick bli lite vad kyl och frys erbjöd och två små pajer istället för en stor.Kyckling, broccoli, champinjoner och tomat i min och bacon, lök, majs och tomat i Patriks. Ja och så ost och äggstanning förstås!Helt ok och över till matlådor blev det!Har lagt upp receptet förut men här kommer det igen - bättre pajdeg finns inte!Bara att arbeta ihop och trycka ut i smord form.Och detta är alltså till en stor eller två små formar, 200 grader tills det är färdigt. (Ca. 40-45 min.) Man kan även förgrädda skalet men det gör jag aldrig längre, tycker att skalet blir "brödigare" och godare om fyllningen får vara med hela tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0