Prickar!

Trots Oscars ganska högljudda protester så har jag städat bort påsken idag. Men nu har vi haft påsk ordentligt med både påskpynt o alldeles för mycket godis så nu är det dags att blicka framåt!

Var in på Bugano redan i början på veckan för att titta efter nåt fräscht gardintyg till köket och fastnade för de här söta små prickarna.

Idag har jag sytt och hängt upp dem och jag blev riktigt nöjd. Ljust och härligt blev det och Rasmus älskar dem, det är ju "Hello Kitty prickar" på dem!


Medan jag har haft syverkstad har barnen först ritat och efter lunch var de ute en stund. Sparkcyklar och fotboll är det som gäller för tillfället...


Det slog mig idag hur småbarnslivet faktiskt undan för undan börjar bli mycket enklare. Inga blöjor, nappar eller nappflaskor, alla äter samma mat på vanligt porslin, efter en bok somnar de själva på kvällen, Oscar klär sig själv (skulle nog Rasmus också kunna om han VILLE...) och faktiskt så kan de vara ute och leka själva en stund.


Visst måste man hålla koll men de är väldigt duktiga på att "vakta" varandra - särskilt Oscar på Rasmus. Dessutom upplever jag att de är bättre sams när de är ensamma. Växer med ansvar kanske...?!

Var inne i Årjäng och handlade på eftermidda'n, fixade klart det sista i köket, planterade om några blommor, körde ett "tvättstugerace", lagade mat och puuuuh...


...sen gick luften ur mig!

T R Ö T T! Strax sova nu...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0